Czy marketing internetowy wyeliminuje tradycyjne kanały marketingowe? Na to pytanie ciężko odpowiedzieć dobitnie, bowiem nie wiadomo co przyniesie przyszłe lata, ale jedno co można stwierdzić to rosnąca popularność tej metody reklamowania się. Marketing w internecie ma tę przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy, że jest tańszy i może być dużo lepiej ukierunkowany.
Tradycyjne kanały marketingowe, jak prasa, radio, telewizja posiadają własne bezdyskusyjne zalety i przez wiele lat pozwalały dotrzeć do milionów nabywców na całym świecie. Jednak ichniejszym znaczenie ciut spadło wraz z rozwojem internetu, a co za tym idzie – marketingu online. Marketing w tradycyjnych mediach posiada dwie zasadnicze wady – jest droga i trafia do wszystkich. Zaletą promocji sieciowej jest sposobność jej dokładnego ukierunkowania na konkretną płeć, grupę wiekową czy miejsce zamieszkania. Dzięki takim rozwiązaniom niewielkie firmy nie muszą wydawać astronomicznych kwot aby zostać zauważonymi. Mogą poświęcić zamiast tego część środków na reklamę internetową skierowaną do mieszkańców okolicy, w której się znajdują, bądź tylko do kobiet lub facetów jeśli ichniejszym grupa docelowa jest ograniczona. Reklama on-line ma jeszcze jedną priorytetową cechę – jest mierzalna. Efekty promocji internetowej da się zmierzyć i policzyć dzięki specjalnie do tego stworzonym narzędziom. Skutkiem marketingu online ma możliwość być większa liczba wejść na stronę, większy ruch na witrynie czy większa ilość zamówień złożonych drogą internetową, jeżeli już reklama dotyczy sklepu internetowego czy domu wysyłkowego.
Zobacz również: http://neosurrealizm.pl