Przede wszystkim wyjaśnijmy czym jest katalogowanie w porównaniu do stron www: jest to czynność polegająca na dodawaniu strony (jej adresu, linka i krótkiej treści opisowej) do istniejących w sieci katalogów. Katalogi stron na start pełniły rolę porządkującą zasoby sieciowe, z nierzadko stały się jednym z najtańszych możliwości pozyskiwania linków. Wciąż działają pomimo przekształceń w algorytmach, choćby coraz większą wartość zyskują katalogi płatne. Wybierając moderowany katalog lub płatny spis stron możemy liczyć na to, że link umieszczony w takim katalogu będzie wartościowszy od linka w katalogu niemoderowanym i niepłatnym.
Jak katalogować?
Katalogowanie można przeprowadzić ręcznie – wtedy wymaga to sporego zaangażowania czasowego – znajdujemy katalogi, ręcznie dokonujemy wpisów, niejednokrotnie musimy się logować i czekać na moderację wpisu jeśli wybierzemy moderowany katalog. Wszystkie te działania są czasochłonne a dla dobrego efektu konieczne jest dodanie strony do przynajmniej kilkudziesięciu, o ile nie kilkuset, katalogów.
A dodatkowo, wybierając płatny spis stron musimy wnieść opłatę (za właściwie każdy wpis lub za pakiet wpisów), co również zajmie trochę czasu.
Do wyboru posiadamy również nieco łatwiejszą opcję: katalogowanie automatyczne. W tym przypadku korzystamy z systemu, w którym trzeba zdefiniować (jeden raz!) podstawowe dane i powierzyć katalogowanie.
Pozycjonowanie stron
Publikacje wpisów w katalogach powinny być rozłożone w czasie, wtedy można liczyć na wyuzdane pozycjonowanie stron, które jednocześnie będzie pozycjonowaniem bezpiecznym (niezagrożonym karami od Wyszukiwarkę).
Sprawdź: płatny spis stron.