Zadanie – edukacja

Obecne dzieci mają wszędzie Internet, mają smartfony, tablety, laptopy i nie w głowie im nauka. Bardzo łatwo można się o tym przekonać na bazie dzisiejszego gimnazjum, rzeczywiście jest ono bardzo durnym tworem, gdzie konspekt zajęć nie potrafi zachęcić młodzieży do pobierania edukacji. Jeśli wciąż przerabia się te same lektury, który zostały przekształcane 100 lat temu, to nie ma się co dziwić, że dzieci tego nie łykają. Oni tego zwyczajnie nie rozumieją.

Zachęcenie dziecka do nauki musi być przeprowadzane w taki metodę, aby ono utożsamiało się z tą widzą, bo zupełnie inaczej przechodzi ona obok niego niezauważona. Nauczyciele mogą stanąć na głowie, ale póki nie wprowadzą potrzebnych zmian, to tak w rzeczywistości dzieci nie będą chciały się uczyć (więcej – gry edukacyjne dla dzieci). Wyłącznie nieliczne jednostki, które dobrze zaczynały, które już rozumiały konspekty lekcji w pierwszych klasach wiedzą, jak z tym wszystkim począć, jednakże reszta dzieci żyje jakby w Matrixie, cały czas nie rozumie co jest istotne i czym powinno się się zajmować. Nauczyciele nie powinni mieć przeciwko temu żadnych pretensji, oni powinni rozumieć, że czas się zebrać w kupę i zmodyfikować konspekty lekcji na takie, który będą dla dzieci ciut bardziej przyjazny (programy edukacyjne). Wręcz, jeżeli nie zostanie zmieniona podstawa programowa. Dziecko musi być nagradzane za swoje efekty, jedynie tak będzie się chętnie uczyło. Jeżeli już go nie nagrodzimy, to raczej nie mamy się co łudzić, że ono będzie się uczyło. Sami byśmy się na jego miejscu nie uczyli i nie rozumieli tych, którzy nam to nakazują. Taka jest naturalna kolej rzeczy.

Warto sprawdzić: konspekt zajęć.