Dobra reklama

Reklama przez ostatnie dziesięciolecia przeszła kilka rewolucji. Jej dynamiczny rozwój jest jednak efektem rozwoju nowych technologii a również rosnących oczekiwań odbiorców. Jest również rezultatem wciąż poszerzającej się konkurencji. Czasy monopolu wydają się być nieaktualne. Na rynku są setki, a wręcz tysiące firm, które oferują te same usługi i te same produkty. Znalezienie kontrahentów w tym gąszczu przypomina nieco przedzieranie się przez dżunglę. Dlatego także współczesne usługi reklamowe są tak rozbudowane.

Reklama ma trafiać, jak strzała Amora.

W reklamie nie chodzi już jedynie o to, aby została pokazana. Bo cyfra komunikatów, liczba obrazów i tekstów reklamowych, jakie są ilustrujące odbiorcy jest przytłaczająca. A ten odczytując wiadomości reklamowe po prostu ignoruje je, na slogany reklamowe pozostaje obojętny, a na grafiki zaczyna się denerwować, bo jest ich wiele i są nachalne. W reklamie chodzi dziś o to, ażeby trafiała ona w odbiorcę, niczym strzała Amora. Odbiorca musi wraz z odbiorem komunikatu poczuć z nią pewną, choć niezrozumiałą więź. I na tym polega dzisiejsze tworzenie promocji. Przede wszystkim musi się ona wyróżniać. Musi być jak pierwsze zauroczenie. Musi zatrzymać uwagę, zmusić umysł do zainteresowania się nią. Dlatego także wszystkie usługi reklamowe muszą dziś kierować się w stronę perswazji. Slogany reklamowe muszą upowszechniać produkt, umiejscawiać go na rynku a wiadomości reklamowe zachęcać do przeczytania informacji. Jedynie wówczas reklama będzie skuteczna, będzie wspierać sprzedaż.

Sprawdź: wiadomości reklamowe.